poniedziałek, 11 lipca 2011

Kult Pszenicznoje - Browar Krynica [4.5%]


Dawno nie piłem już pszenicznego, więc na tle ostatnich wynalazków smakuje dość egzotycznie. Kolor wręcz jaskrawo żółty, gęsta, biała pianka, ładnie trzymająca się do ostatniego łyka.

Piwo bardzo drożdżowe, myśląc o przekąsce od razu przed oczyma stanęła mi kromka ciepłego, domowego chleba - świetnie by się komponowało, no i obiad z głowy.

Leciutkie, bez zbytniego kwasu, owoce wyczuwalne dość wyraźnie, z tajemniczym, cierpkim posmakiem, któremu najbliżej chyba do skórki pomelo.

Zdaje się, że teraz jest w promocji (ok. 4zł) w Tesco, więc proponuje kupić więcej.
Ode mnie 4.

5 komentarzy:

  1. też się skusiłem po wizycie w tesco :) pszeniczniak na upał niezastąpiony :) zwłaszcza dobry pszeniczniak

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak też sobie pomyślałem, i widząc w Winotece promocję na Franciszkanera Dunkela od razu dwa wziąłem. Okazało się, że są na granicy przydatności do spożycia - jeden wylałem do zlewu, drugi dało się wypić. W tym momencie powiedzenie "dobry pszeniczniak nie jest zły" traci sens :( Trzeba uważać na promocje i patrzeć na daty...

    OdpowiedzUsuń
  3. hehe zawsze sprawdzam daty, czy to na piwie, czy innych produktach, wolę nie trafiać na supermarketowe "leżaki" ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. TO:
    http://www.manufacturer.com/cimages/product/www.alibaba.com/0321/s/11105277_Svyturys_Baltas_Beer.jpg jest najlepsze pszeniczne piwo jakie piłam. W upalny dzień z cytryną ideał. Wg. twojej skali na 6

    OdpowiedzUsuń
  5. Lev - powyższy link już nie działa, dla potomnych, chodzi o piwo Svyturys Baltas.

    Co do piwa Kult, o którym mowa w tym artykule - piwo wyśmienite, bardzo naturalne. Podobne do świeżego piwa z jakiegoś małego browaru. Wspaniałe, choć przydałby się o jeden procent więcej. Polecam!

    OdpowiedzUsuń

Z powodu natłoku spamu, komentarze są moderowane. Sorry! takie czasy!