środa, 6 lipca 2011

Mocne - Browar Jabłonowo [7.2%]


Bałem się tego piwa jak było zamknięte w puszce, teraz, po pierwszym łyku, boję się go nadal.

Pamiętam tylko, że na głos powiedziałem: "Nie".
Boże, czego oni tam napchali? Słodkie, gorzkie, kwaśne, smakuje jak lasagne podawana przez pięć dni z rzędu na różnych weselach.
W nazwie piwo ma "MOCNE - Export". Jeśli gdziekolwiek można to eksportować, to chyba tylko do piekła, i podawać ciepłe razem z Berliner Kindlem.

OK, pomyślałem chwilkę, uspokoiłem się. A może ja sobie wmawiam, że jest złe? Bo Browar Jabłonowo, który mnie troszkę przeraża? Bo "mocne"? Bo 7.2?
Zamknąłem oczy, przetarłem podniebienie, łyknąłem. Może i niezłe?... Nie.

Gdy już gardło przepchnie to w dół, do biednej, puchnącej z rozpaczy wątroby, kubki smakowe mówią nadal NIE i płaczą.

Niesmak pozostał.

41 komentarzy:

  1. Mój pierwszy kontakt z tym "piwem" przyprawiał na myśl wciskaną we mnie przedszkolną wątróbkę. Obżydliwe to mało powiedziane. Jako typowy sporzywacz tanich browarów, wdotatku w towarzystwie kolegów nie okazywałem słabości, aż do momentu gdy w połowie puszki doszło do cofki. Mimo najszczerszych chęci reszta piwa wylądowała w koszu

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluje odwagi :D, w podobnych klimatach polecam VIP z biedronki (wypij i padnij).

    OdpowiedzUsuń
  3. dobre mocne i tanie piwo na osiedlowe melanże za garażami bądź przed klatką

    POLECAM

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomyśleć, że to nadal można dostać zupełnie legalnie w sklepach...

    OdpowiedzUsuń
  5. polecam SUPER MOCNE. to dopiero jest hardkor. także Jabłonowo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam ich trzy piwa w plastikowych butelkach. Mocne 7.2% Strong 8.1% i właśnie Super Mocne 10%. Tylko to ostatnie było w litrowej butelce. Pozostałe w półlitrowych.
      W liceum piliśmy to tak, że otwieraliśmy i na hejnał ściskając i zwijając butelkę żeby szybciej schodziło. Dało się tak wypić takie jedno Strong w 3-4 sekundy. Powiem więcej inaczej się nie dało ;). Super Mocne to jednak był już inny zawodnik. Tego musieliśmy walić na dwa razy. Ok. 2/3 - 3/4 za pierwszym i po kilku minutach resztę. Obrzydlistwo straszne.

      Usuń
  6. Super mocne? Wrażenia muszą być do potęgi. Muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No co wy gadacie ja dziś pierwszy raz skosztował jednego plastika a jaki szum hihi taki żarcik pozdrawiam i nie polecam

      Usuń
  7. prosze o solidny test VIPa z biedronki, bo mi te piwo naprawde smakuje. Ciekaw jestem twojej opinii pejot

    OdpowiedzUsuń
  8. jak tylko będę obok Biedronki przelatywał... VIP będzie jak tylko najszybciej dam rady... Kojarzę go, ale tak dawno nie piłem, że sam jestem ciekaw.

    OdpowiedzUsuń
  9. Polecam "Rysy mocne". Butelka platyk. Smak, to nie ma smaku. Tego nie da sie opisac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może zanikły ci kubki smakowe? Rysy ma akurat bardzo wyrazisty smak.

      Usuń
    2. Łoo matko, więcej nie kupię. Toż to nawet nie ma smaku piwa, totalny bełt. Rozśmieszył mnie napis na puszce "Eksportowe" he he ciekawe dokąd ten eksport ???
      Typowo menelski produkt.

      Usuń
  10. Mocne z Jabłonowa wcale nie jest takie najgorsze, nie ustępuje specjalnie masówkom z wielkich koncernów..Nie jest to ozywiście piwo do "degustacji" ale da się wypić..

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziwią mnie wasze opinie. Pijam, lubie.... możę nie jestem jakimś wielkim koneserem bo generalnie pijam trzy piwa : Okocim Mocne, Wojak Mocny/Super Mocny i właśnie Jabłonka. I ta trzecia jest rownie dobra... Cóż, każdy ma inny gust i smak :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wszystko zalezy w jakim celu pijemy tego typu piwo
    jeżeli chcemy się nastukać tymi browarami,przyjać faze mamy mało w portfelu to browar moze być,i tak po którymś z kolei browarze nie czujemy tak dokładznego smaku, jak ma to miejsce na poczatku komsupcji.
    Krótko mówiąc naje....mu wszystko jedno,czy ciemno czy jasno chodze z wódką przez miasto.
    A jeśli chcemy się napić dobrego browarka to nie polecam wolałbym jóż się napić małego mocnego za 1,75 zł

    OdpowiedzUsuń
  13. ee, tam. Ja jestem amatoerm mocnych piw i powiem Wam, ze nie jest źle. Na prawde, spróbujcie. Nie jest to może klasa Dębowego, czy Okocima, że o wspaniałych piw Ambera nie wspomne, ale ma swój smak (słodkawy, może dlatego mi smakuje... )

    OdpowiedzUsuń
  14. to piwo jest dobre!!
    kiedyś jak studiowałem xD ..waliłem w knalpie specjala czarnego czekając na autobus
    później na specjanej wystawce pojawiło się MOCNE z Jabłonowa jako najtańsze piwo
    jako że sporo kasy wydawałem na fajki, to obawie przed zabraknieciem pieniędzy na bilet powrotny kupiłem takiego bronka
    i powiem wam, że mi posmakowało. daje w czape i ogólnie smaczne. nie śmierdzi i nie pali tj komercyjne. ładnie wchodzi. zaraz idę do żabki po chlep, to kupię sobie ze 2 baterie

    OdpowiedzUsuń
  15. Mili Państwo, to "piwo" ma jedynie wspólne z innymi to że zwie się Piwem. Piwem mili państwo to to nie jest, amatorzy denaturatu będą zadowoleni z jakości i smaku ale piwa nigdy, to jest Dykpiw, "piwo" na bazie Denaturatu. Spiłem je po trzech Harnasiach i mimo wszystko browar tak paskudny że wymioty gwarantowane a zostało mi mniej więcej 70% tego piwa. Pije je aktualnie ze wzgledu na sposób nabycia. Znalezione... . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Przy wypiciu 3/4 zwymiotowałem a pokój wypełnia "zapach" tego "piwa". Piwo to znalazłem na drodze i moze ktoś specjalnie to wyrzucił, nawet nie pijcie tego jeżeli by wam dopłacano !

    OdpowiedzUsuń
  17. Po tym piwie rodzina mnie pytała czy piłem wódkę... wszystko na temat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo pewnie piłeś wódkę.taką z czech..

      Usuń
  18. Wyraźnie czuć alkohol i to podły. To nie piwo tylko chemia smakowa z alkoholem.

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam, wszystkich jeżeli chodzi o piwo Jabłonowe to pije je od miesiąc i nie dlatego że jest tanie tylko dlatego że w składzie jest chmiel i drożdże browarnicze, a poza tym jest smaczne, a w żadnym komercyjnym piwie nie ma chmielu tylko słód jęczmienny. Także nie wypisujcie głupot tylko czytajcie etykietki. i żyjcie dalej według zasad które dyktuje wam REKLAMA.

    OdpowiedzUsuń
  20. Zapraszam i polecam. Marcdin Sakuak

    OdpowiedzUsuń
  21. Pije to piwo od ok 10 lat. Rzeczywiście czuć tam spirytus ale poza tym przypomina w smaku Starą Dobrą Warkę Strong (Jeszcze tę 7%!) czyli smak o wiele lepszy niż np: Harnaś, Lech (Swoją drogą najgorsze piwo outletowe 2014). Porównując je do Kasztalana nie ma po nim kaca. Do Okocimia 8,1% nie podnosi ciśnienia krwi, co dla osób z nawet małymi zaburzeniami sercowymi może być groźne. Mocne, tanie!

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak mowa o piwie to kojarzy mi sie od razu z Perła. Ogladajac artykuł nie moglem powstrzymac sie od komentarza... Według mnie lubelska Perełka jest zdecydowanie najlepsza w smaku. Dobre lekkie piwo na ciepłe dni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz kurwa racja! Popieram w 100%,lubelska perła to jest prawdziwy browar!

      Usuń
  23. Masakra! Nie polecał oczywiście! Smakuje jak tani ruskacz za 4,50zl! Ochyda :(

    OdpowiedzUsuń
  24. A ja to pifko lubiem,i nic komu do tego
    Że co,że jak sobie jabłonka walne to już za co?
    Jak się przewrócę to sie za swoje przewrócę.
    Piniondze to nie fszystko,ale fszystko bez piniendzy to ch.j
    Przede wszystkim pusia-jest amelinium-tego k..wa nie pomalujesz- :-) -a nie jakiś stalowy złom.
    Nie powinieneś pejot polecać ani próbować nawet bronów ze stalowych pusi bo to co się z nich wytrąca w zetknięciu z spirkiem to cała tabula mendelejewa jest.Po tym się świeci.
    Co trza oblukiwać przy zakupie?Jakie je denko pusi.Pokaż pejot zdjęcia pusi alu i Fe (ozn żelaza).
    A jabłonek ma pusię alu i co?
    I fajnie :-)
    Okocim mocne się spier...ł, po 6 pusiach niemiły wydech i posmak w ryju,ble..
    A po 8 kac..
    Ale co kto lubi.Mnie jabłonek podchodzi.Dziennie pokonuję 4 do spania i niemam problemów żadnych a nawet wyniki lekarskie są w porzo.
    Pozdro dla piwoszy-kiedyś było take pifko "super piwosz",butelka.Tanie ale dobre.

    OdpowiedzUsuń
  25. Wypiłem przez ciekawość. Było to pierwszy i ostatni raz.

    OdpowiedzUsuń
  26. unikac jak ognia , no chyba ze ktos sie chce koniecznie poparzyć

    OdpowiedzUsuń
  27. Dzięki za wiele ciekawych opinii... Dla mnie to piwo to afterek po balandze, ale nie polecam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jest 2020r. Piję dzisiaj Rysy mocne i Mocne eksportowe - oba z Jabłonowa. Moje kubki smakowe są akurat zmęczone ale szczerze nie są złe, tyle że między nimi trudno wyczuć różnicę. Na co dzień piję Okocim mocny, Amber naturalny, jest różnica w smaku bo musi być ale uważam że oba te piwa z Jabłonowa obecnie nadają się do picia. Smacznego.

    OdpowiedzUsuń
  29. Wypilem butelke piwa i postanowilem ocenic to piwo. To o czys swiadczy ze poswiecielem cenny czas na ocene butelki piwa i pierwze odczucie jest takie dobrze dobrana slodycz nie czuke mocy ttlko smak lekkie smaczne piwo a na koniec kontrolowana moc i jasnosc umyslu pozostajawia przyjne wspomnienie i doznanie

    OdpowiedzUsuń
  30. Słuchajcie - wszystko wszystkim - ale Ja mam jedno absolutnie kluczowe pytanie - jeśli jedyny opis składu brzmi: "zawiera słód jęczmienny", to jakim ku*wa chu*em producent może to tytułować piwem? Ja tutaj widzę złamanie prawa. No ale żule do sądu nie pójdą..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest "opis składu" wulgarny matole tylko wymieniony alergen, który występuje w piwie. Obliguje do tego przepis mówiący o obowiązku przekazywania informacji o substancjach lub produktach powodujących alergie i nietolerancje.

      Usuń

Z powodu natłoku spamu, komentarze są moderowane. Sorry! takie czasy!