środa, 20 marca 2013

Krakauer niefiltrowany - Browar Południe [5.5%]


Dawno nie piłem tak dobrego polskiego piwa.
Smak nienachalny, trudny do uchwycenia - piwo samo się pije, autentycznie brałem łyczka za łyczkiem żeby wgryźć się w sens smaku, i nie byłem w stanie w 100% go ogarnąć - szybko było po butelce...

Sycące, delikatne, rześkie, gdzieś w tle czuć owoce i słody. Balans, harmonia, równowaga. Przypomina mi najlepsze litewskie czy ukraińskie produkty.

Jak tylko piwo pojawi się na rynku zmieniam moje obecne "codzienne piwo" właśnie na to.
Wszelkie "niefiltrowane" browary dostępne obecnie na rynku (ok, te najbardziej popularne) mogą się schować. Tak się powinno warzyć piwo.

Generalnie, piwo przywróciło mi wiarę w umiejętności polskich browarników. Do tego należy odnotować solidna, profesjonalną etykietę. Chylę czoła - piwo jest świetne.

Cena: Nie znam, u mnie w sklepach tego jeszcze nie ma.
Moja: 5.
Zaleta: W końcu coś, co dorównuje najlepszym piwom litewskim.
Wada: O ile wadą nie okaże się cena, nie ma wad.

3 komentarze:

  1. Witam serdecznie, a co z recepturą Krakowiak Pils i Krakowiak Ciemny - czy będą kontynuowane gdzieś przez kogoś?

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne piwo typu lager, bez dodatkowych składników i E w składzie. Pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do ceny - osiedlowy sklep, Kraków (Prądnik Biały) - koszt 3.50 PLN butelka bezzwrotna.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Z powodu natłoku spamu, komentarze są moderowane. Sorry! takie czasy!