niedziela, 5 czerwca 2011

Magnus - Browar Jagiełło [6%]


Świetne piwo!

Kupiłem bez przekonania, bo nazwa raczej taka dla czegoś mocniejszego (subtelne nawiązanie do ciekawego, dawno już niestety nie istniejącego, piwa browaru Dojlidy "Magnat"), nalałem do szklaneczki, barwa głęboko rubinowa, nieprzenikniona... Zapachu praktycznie wcale, ale może dlatego, że jest konkretnie schłodzone.
To, co wyczytać można z etykiety, to to, że warzone jest z 5 gatunków słodu (dla mnie, piwowara, to żadne wyzwanie, ale rozumiem, że inne "sklepowe" browary inaczej muszą na to patrzeć). W każdym razie to na plus oczywiście.
"Piwo roku" - uśmiechnąłem się tylko, bo to wiadomo, jak nie ma się czym pochwalić, to walimy tego typu tekst i jest ok. A że "piwo roku" miało konkurencję w postaci 2 innych piw, w małej wiosce, to już inna sprawa.

Tym razem jednak... w pełni się z tym zgodzę! Piwo ma 6% (ekstrakt 14.2%) i smakuje zupełnie jak Karmi (Okocim). Nie mam pojęcia, jak udało się im tak dobrze zamaskować alkoholowe posmaki. Piwo jest rzecz jasna słodkie, może nawet za bardzo jak na mój gust, ale taki przecież urok ciemnych piw nie będących porterami.

Powiem szczerze - gdyby te piwo było sprzedawane w butelkach 0.5l i nieco tańsze (te 0.33 kupiłem za 3zł), z całą pewnością bym do niego wracał częściej niż zamierzam.

Bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło, byłem negatywnie nastawiony, a tu proszę, rodzynek.
Ode mnie - najwyższa nota.

10 komentarzy:

  1. Heh u mnie w sklepie mozna go dostac za cale 1,8 zl :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja naprawde wiele rozumiem. moge zrozumiec, ze nie znasz sie na piwach, moge zrozumiec, ze lubisz pisac o piwach, chociaz jak stwierdzilem, nie znasz sie na nich.
    ale ocenianie magnusa najwyzsza nota? przeciez to czysty cukier, az ryj wykreca. tego sie nie da pic w wiekszej ilosci niz jedna sztuka bez dostania cukrzycy*

    *hiperbola.

    OdpowiedzUsuń
  3. żartujesz... w jakim mieście mieszkasz? Zamawiam skrzynkę, wysyłka kurierem UPS na mój koszt, proszę podać swoją marżę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Browary Jagiełło (rozlewane w mojej miejscowości - Chełmie) są bardzo tanie. Spokojnie Magnusa można kupić za 1,20 zł. Pozdrawiam i polecam wyroby Jagiełły! (Chociaż kiedyś Jagiełło Mocne nie było w stanie się wypić.)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie najlepsze piwo, muszę je z warszawy przywozić na podlasie dla całej rosziny bo nigdzie nie mozna tego dostać a w marketach kosztuje po 3.50!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie w pobliskiej miejscowosci chelmowi te piwo jest znane w nastu smakach i praktycznie kazde jest super. polecam magnusa black (mocne ciemne o posmaku czekolady...) i wszystkie oscyluja w cenie 2.20-2.50. polecam i pozdrawiam smakoszy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. For most recent news you have to pay a quick visit the web and on internet I found this web site as a finest site for hottest updates.


    Feel free to visit my web site click here

    OdpowiedzUsuń
  8. Banquete laser treatment rosacea

    Here is my blog post ... Rushland laser treatment rosacea

    OdpowiedzUsuń
  9. TO piwo, się pisze, nie TE.... :P
    Ale Magnus jest rzeczywiście wyborny

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo popularny browar. Zdecydowanie go polecam. Rewelacyjne ceny - warto go kupić.

    OdpowiedzUsuń

Z powodu natłoku spamu, komentarze są moderowane. Sorry! takie czasy!