środa, 5 października 2011

Starovar weizen - Fhurmann [5.2%]


Przyjemne, chociaż lekko wodniste. Słodko - kwaśne, co akurat w tym piwie wyszło na plus, bo nie jest dzięki temu zamulające.

Smak trzyma, mimo szybko znikającej pianki, do samego końca.
W ogóle, Starovar trzyma poziom. Przyjemne klasyczne, przyzwoite pszeniczne (aczkolwiek mało "czeskie" w smaku, jak sugerować ma to etykieta), będę musiał jeszcze spróbować z tej serii limonkowego.

W ogóle, jest jakiś mało mętny i zawiesisty. Zbyt szybko przez gardło przechodzi, nie pozostawiając niesmaku, ale też i dobrych wspomnień.

PS Jak się okazuje (zobaczyłem to dopiero po wypiciu piwa i spisaniu wrażeń), piwo to wyprodukował ten sam browar, co wcześniej testowane Abbe, które oceniłem bardzo podobnie. Może coś w tym jest? Może nie jestem aż tak bardzo subiektywny? :)
Mają nawet tyle samo procent. Jedyna różnica, to drobny detal w podanym producencie:

ABBE - browar Fhurmann (Połczyn Zdrój)
STAROVAR - browar Połczyn (Fhurmann sp. z.o.o)

Ciekawe tylko, po co tak mieszać.

Cena: 3.80 zł
Moja ocena: 3.
Zaleta: dobrze schłodzone konkretnie orzeźwia.
Wada: Woda, cukier, kwasek. Takie wrażenie.

5 komentarzy:

  1. o kurwa 3,80 za starovara u ciebie :O U mnie po 2,60 stoi ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. yhm :(

    Tak samo z Magnusem - u mnie 4zł a ktoś pisał, że są po 1.60 czy jakoś tak ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. w Stokrotce w Lublinie po 2,49

    OdpowiedzUsuń
  4. Arhelan w Mońkach; 2.09 jak się nie mylę.
    Są 3 albo 4 rodzaje.

    OdpowiedzUsuń
  5. W Mońkach to wszystko tańsze a w ogóle to najbardziej opłaca się wymieniać na kartofle ;).

    W Białymstok 2.40 - 3 PLN zależy gdzie się kupuje.

    Co do samego piwa: Abbe jest chyba w całości pszeniczne, Starovar pszeniczno-jęczmienny, i rzeczywiście przez to wydaje się dość 'cienki'. Na upał jadnak w sam raz.

    OdpowiedzUsuń

Z powodu natłoku spamu, komentarze są moderowane. Sorry! takie czasy!